Dersin Adı | Sanat, Tasarım ve Kent |
Kodu | Yarıyıl | Teori (saat/hafta) | Uygulama/Lab (saat/hafta) | Yerel Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
FFD 563 | Güz/Bahar | 3 | 0 | 3 | 7.5 |
Ön-Koşul(lar) | Yok | |||||
Dersin Dili | İngilizce | |||||
Dersin Türü | Seçmeli | |||||
Dersin Düzeyi | Yüksek Lisans | |||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | ||||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı kenti bir sosyal ve fiziksel bir bütün olarak ele alarak sanat, tasarım ve kent arasındaki ilişkileri anlamak ve sorgulamaktır. |
Öğrenme Çıktıları | Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Modernizmden günümüze kent, sanat ve tasarım ilişkisine dair gelişen söylemleri anlamak ve verili bir kent mekanını bunlar bağlamında çözümlemek. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları | |
| Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | X | |
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ders tanıtımı | |
2 | Şehir ve Modernite | Okumalar/ Calisma Kagidi |
3 | 20. ve 21. yuzuyılda Sanat ve Mimarlıkta Avant Garde Akımlar | Okumalar/ Calisma Kagidi |
4 | Kamusal Sanat: Teori ve Pratik | Okumalar/ Calisma Kagidi |
5 | Global Çağda Sanat, Kültür ve Kentsel Mekan | Okumalar/ Calisma Kagidi |
6 | Kentte Sanat: Kentsel rejenrasyon mu soylulasatirma mi? | Okumalar/ Calisma Kagidi |
7 | Sehirde Sanat Uretimi: Kultur ve sanat kumeleri | Okumalar/ Calisma Kagidi |
8 | Sanatla kentsel yenilesme: Wynwood, Miami ornegi | Okumalar/ Calisma Kagidi |
9 | Londra: Southbank ve Shoreditch Sehrin sanat, mimari ve tasarimla temsili: Sanat ve kultur mekanlari, kamusal sanat, sokak sanati | Odev Teslimi ve Sunumu |
10 | Istanbul: Cihangir, Karakoy, Galata, Beyoglu Sehrin sanat, mimari ve tasarimla temsili: Sanat ve kultur mekanlari, kamusal sanat, sokak sanati | Odev Teslimi ve Sunumu |
11 | Portland: Pearl District and Alberta Arts District Sehrin sanat, mimari ve tasarimla temsili: Sanat ve kultur mekanlari, kamusal sanat, sokak sanati | Odev Teslimi ve Sunumu |
12 | Buenos Aires: Palermo Soho and Palermo Hollywood Sehrin sanat, mimari ve tasarimla temsili: Sanat ve kultur mekanlari, kamusal sanat, sokak sanati | Odev Teslimi ve Sunumu |
13 | Sao Paulo: Vila Madalena (Pinheiros District) and Jardins District Sehrin sanat, mimari ve tasarimla temsili: Sanat ve kultur mekanlari, kamusal sanat, sokak sanati | Odev Teslimi ve Sunumu |
14 | İzmir’de Sanat ve Tasarım: Final Projesine Hazırlık • İzmir’in, farklı sanat müzelerinde sanat ve tasarımla temsili, tarihte ve günümüzde nasıldır? • İzmir’deki önemli kamu sanatı ürünleri ve alanları nelerdir? • İzmir’de sanatın sergilendiği yerler nerelerdir? • İzmir’de sanat üretildiği yerler nerelerdir? • İzmir’de sanat ve kültür endüstrisi üzerine bir kümelenme var mıdır? • İzmir’de yapılı çevrenin sanata, tasarıma ve kültürel üretime tahsis edilmesi nasıldır? | Final Odev Teslimi ve Sunumu |
15 | Donem tekrari | |
16 | Donem tekrari |
Ders Kitabı | Öğrenciler yaptıkları okumalar doğrultusunda her hafta hazırladıkları ön çalışmayı ve dönem sonunda hazırladıkları projeyi/ödevi sunarlar. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Georg Simmel (1903), “The Metropolis and Mental Life,” Kurt Wolff (trans.) The Sociology of Georg Simmel (New York: Free Press, 1950), 409424; Christopher Crouch, Modernism in Art, Design and Architecture (New York: St. Martin’s Press, 1999), “The Cultural Background to the Machine Age”, 1028; Hide Heynen, “New Babylon: The Antinomies of Utopia,” Assemblage, No. 29 (Apr., 1996): 2439; Rosalyn Deutsche, “Uneven Development: Public Art in New York City,” October 47 (Winter, 1988): 352; Anthony Vidler, Warped Space: Art, Architecture, and Anxiety in Modern Culture (Cambridge, Massachusetts: The MIT Press, 2001), “Agoraphobia”, 2550; Beatriz Colomina, “The Split Wall: Domestic Voyeurism,” in B. Colomina (ed.), Sexuality & Space (Princeton Architectural Press, 1992), 7398; Kristine Nielsen, “What Ever Happened to Ernst Barlach? East German Political Monuments and the Art of Resistance,” in Totalitarian Art and Modernity, eds. Mikkel Bolt Rasmussen and Jacob Wamberg (Aarhus: Aarhus Univ. Press, 2010), 147169; Leo OuFan Lee, “Shanghai Modern: Reflections on Urban Culture in China in the 1930s,” Public Culture 11, No. 1 (1999): 75107.; Ronald Lee Fleming “The Art of Placemaking: Interpreting Community Through Public Art and Urban Design” (Merrell Publishers, 2007); Harriet Senie “Critical Issues in Public Art: Content, Context, and Controversy” (Smithsonian Books, 1998); Cher Krause Knight “Public Art: Theory, Practice and Populism” (Wiley-Blackwell, 2008); Antawan I. Byrd and Reid Shier “Art Cities of the Future: 21st-Century Avant-Gardes” (Phaidon Press, 2013) |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım | 12 | 12 |
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev | 1 | 28 |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 2 | 20 |
Proje | 1 | 40 |
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | 100 | |
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) | 16 | ||
Sınıf Dışı Ders Çalışması | 14 | 7 | 98 |
Arazi Çalışması | |||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | |||
Portfolyo | |||
Ödev | 1 | 21 | |
Sunum / Jüri Önünde Sunum | 2 | 6 | |
Proje | 1 | 46 | |
Seminer/Çalıştay | |||
Sözlü Sınav | |||
Ara Sınavlar | |||
Final Sınavı | |||
Toplam | 225 |
# | Program Yeterlilikleri / Çıktıları | * Katkı Düzeyi | ||||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | ||
1 | lisans programında edinilen uygulamalı bilgi birikimini tasarım araştırmalarının teorik alanı aracılığıyla genişletir, | X | ||||
2 | tasarım teorileri ve sosyal bilimlerdeki araştırma yöntemleri aracılığıyla kavram ve fikirleri değerlendirir, verileri yorumlamak ve inceler, | X | ||||
3 | küresel ve/veya çevresel kriz süreçlerinde yaşanan tasarım problemlerini belirler ve tasarım uygulamacıları için olası çözümler geliştirir, | X | ||||
4 | geçmiş tasarım uygulamalarıyla ilgili olarak yaşam kültürü tarihindeki bilgi birikimini genişletir, | X | ||||
5 | günlük yaşamdaki yerel uygulamaları araştırmaya teşvik etmek ve edinilen sonuçları tasarım çözümleri üretmek üzere değerlendirir, | X | ||||
6 | çeşitli tasarım disiplinleri arasındaki etkileşimi kolaylaştırır ve karmaşık sorunları çözmek için ortak çalışmaları teşvik eder, | X | ||||
7 | tasarım eğitiminde uygulanmak üzere tasarım araştırmalarının sonuçlarını değerlendirir, | X | ||||
8 | tasarım uygulamalarındaki dönüşümü hızlandırmak amacıyla yeni üretim araçlarını, teknolojileri ve üretim malzemelerini araştırmaya teşvik eder, | X | ||||
9 | sosyal ve çevresel sorumlulukları içselleştirmek üzere tasarım uzmanlıklarına karşı etik bir yaklaşım edinir, | X | ||||
10 | bir yabancı dili kullanarak tasarım alanı ile ilgili bilgileri izler ve meslektaşları ile sözlü ve yazılı iletişim kurar, | X | ||||
11 | tasarım alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar programları ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır (“European Computer Driving Licence”, Advanced Level”). Advanced Level”). | X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest